Träsko

Idag var jag,mamma och Vicke ute i huset. Mamma skulle måla väggarna på mitt och mammas rum. Jag och vicke började med att torka av gamla ute möbler som vi kunde sitta på. Urk.. Trasan blev ganska svart kan jag säga ! Vi solade också i det fina vädret. Det var hela 19 grader idag. Rena sommaren.. Skönt var det iaf. Vicke kom på att vi skulle utforska förråden och stallet så vi tog genast upp förstoringsglaset. heh. Vi började med att kolla lite runt om och i ett förråd.Vet ni vad vi hittade? En gammal träsko. Som vi kallar toffla . Häftigt asså. En sån som är hemmagjord. Jag och vicke sköljde av den lite och den såg genast lite bättre ut. Den var så gammal. Jag hade tänkt hänga upp den och kanske måla den. Jag får hedra honom som dog där. Han hade bott där i hela sitt liv sen han var 5 år. LÄNGE! Men det kan varit hans föräldrars sko. Vet inte riktigt, Vi hittade också en gammal rostig häst och vagn. Snygg :D När vi var klara och hade kollat färdigt sprang jag till en äng. Då jag ser en brun häst springa bakom stanarna som var lite längre bort. Hästen sprang i full galopp framåt. Jag började springa dit. Vicke kom efter Men när vi kollade såg jag bara ett ynka staket som tog slut direkt och ingen häst var där men jag är 100% säker att jag såg den. Det var också en väg där så det kunde inte vara en hage där. Konstigt! Men nu ska jag gå ock sjunga med mamma. Hon sjunger just nu Amizing Grace. Heheheh. Ohh herre gud nu sjunger hon värsta operan. Tjing Tjing.


Ungefär såhär såg den ut. Kameran har inget batteri så jag kan inte ta fotto. Kan visa sen när jag har satt i nya.

Kommentarer
Postat av: vixy

hallå jeffi nu har jag uppdaterat bloggen .. heheh tog evigheter innan det blev fixat:) visst hade vi skoj igår vid huset!! upptäcktsfärden var riktigt spännande och det var annorlunda att hitta en gammal träsko från kanske mer än hundra år tebax.. ha det bra nu o skriv skriv skriv.

2009-04-05 @ 15:04:09
Postat av: Åsa

Va häftigt..kul att hitta såna gamla fynd. tycker inte du ska måla den utan låt den vara som den är:)

2009-04-05 @ 15:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0