Harunge

Ohh idag höll jag det gulligaste som finns typ. Det var såhär.. Jag,vicke och mamma hade precis kört från mormor och så körde vi inom vårt hus och kollade lite. Mats som äger huset stannade och pratade. Han sa till mig att jag skulle komma till honom. Jag började ha hemska tankar om att han hade hittat världens största spindel eller något. Men så kommer han fram med något litet ludet.Det var en harunge!
.Harungen var lite mindre än den på bilden.Den var såååå gullig asså. Den hade stora runda ögon och små öron... Han hade hittat den bland pinnar där han körde med traktor.För han håller på där och röjer. Jag och Vicke fick i uppdrag att lämna den inne i en håla i en sten. Ialla fall så gick vi dit och vi ville gärna smyga ner med den i fickan.men men. De blir ju så stora och Lillen hade nog inte velat bli rumskompis med den efer ett tag.. heheh,. Vicke höll förfullt med att plocka mossa och gräs till ungen så den kunde ligga skönt. Men när vi släppte han/hon så kröp hon bara iväg. Men man vet ju inte,haren kanske lägger sig där senare. Hoppas den klarar sig nu bara. Och att mamman hittar hon. Jag tror att det var en hon faktiskt. Nog om det. Om en halvtimme sätts grillen igång hemma hos Åsa. Mums.. Det är ju så vackert väder idag så man får passa på. Men jag tror jag hörde att det skulle bli fint väder hela påsken typ.  Och jag har PÅSKLOV! jippi såå skönt. Äntligen sovmorgon. Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: paulina

åh så söt! :D

2009-04-04 @ 00:55:29
URL: http://pliinas.blogg.se/
Postat av: Åsa

jag vill också hålla en.. va gullig..tack att ni kom till mig igår, det var mysigt..=)puss o kram

2009-04-04 @ 13:33:17
Postat av: vixy

den var helt underbart söt alltså.. o så fina runda ögon!! första gången vi höll en har unge!! kramiz på dej jeffi

2009-04-05 @ 15:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0